onsdag 5. november 2008

Æ åbne opp klesskabet mitt....

... å der finne æ ikkje ett plagg æ kan gå mæ! Enten er det brukt for mange ganger, slitt, gått ut av moten eller æ he gått lei plagget.
Då æ det på tide mæ shopping, for å fylle opp skapet enda litt til! Jeg lever på lykkerusenover den nye blusen i noen dager, og er jeg heldig et par uker. SÅ er det på ann igjen, finner ikke noe jeg kan ha på meg! Å må jeg ut å handle igjen....

Tippe mange kjenne sæ igjen i denne situasjonen!

Å det æ då det slær mæ: "Hærliland au Renate! Her he du Drøssevis a klee, å aligavell så kan du ikkje finne et einaste plagg å gå mæ?!?! For ei utakknemlig jente... " Å då tenke æ på alle de som faktisk ikkje he råd te å kjøbe klær!
Då slår det meg bare å materialstiske og bortskjemte vi har blitt!

Men tingen er det, at jeg i det siste har tenkt mye på hvor opptatte vi er av alt det materielle. Vi må ha fine klær, brae mobiler og helst flere biler for å føle oss vell! Vi ser mennesker for deres ytre, og dømmer dem etter utseende. Er det virkelig sånn det skal være? At det vi har på oss skal bety noe?

Vi må begynne å tenke mer på de menneskelige verdiene! Tenk hvor mye lenger lykkerusen varer på et godt kompliment, enn på en ny bukse...
Det å bli sett av et annet menneske, pga ens indre verdier, istedet for å bli lagt merke til pga ens nye kule mobil, gjør så utrolig mye mer!

Min oppfordring æ derfor å prøve å skifte fokus på å som æ viktig i hverdagen! De materielle ellår de menneskelige verdiene? Vi må få øynene opp, og se hverandre som dem vi er, ikkje det mi eie ellår he på oss!



(Satt litt på kanten det hær... Å foresten æ shoppe ikkje hver dag asså! Å ikkje hver uge hellår.. Bare så det æ sagt! Hehe...)

6 kommentarer:

Anonym sa...

hadde jedna vore ein idé a rydda i skape:) allti kjekkare å åpna d då neste gong du ska ta ut kler:)

kjekt du hadde oppdatert bloggen:) Du e kule du:) hehe.." shoppoholikar!:P" neida..

Renate sa...

Haha.. Sant det! Men det er lissom den tida...
Må foresten bare konstatere at bildet av klesskapet ikke er mitt, men et lånt et! SÅ mitt klesskap ser nok litt annerledes ud... Her er det jo fullt av gutteklær! Hehe...

Anonym sa...

hehe:) ja, du får nok lyst å rydda i skape når me ska ha eksamnar! d e som regel då du har lyst å jer alt slags du har utsatt leenge.. (iallefall eg:P)
hehe...vil du påstå at ditt skap e ryddigare då? e d, d du meina?

Renate sa...

Ja i den perioden har det aldri vært renere og ryddigere... Hehe...
Klesskapet mitt har hvertfall hvert ryddigere enn det som er på bildet... Hehe.. Men om det er det nå, er vanskelig å si! Hehe... Litt mer system kanskje =)
He du ryddig klesskap ellår?

Anonym sa...

nei, kan kje skryta på meg å sei eg har d... eg har litt system d har eg:P meen...d konne nok trengt ein oppryddning! får sjå om eg gidde ein gong.. for d blir heilt sikkert ikkje jort me d fyusta:D hehe..

Stina sa...

Det er så sant renade!! E merker at e har gått litt lei av å handle kleer.. der e budde i fjor hadde e ikkje plass til å handle nye kleer - så e handla ikkje så mye der.. og fant igrunn ut at ein kan klare seg veldig godt med det ein har.. selvfølgelig handler e meir nå.. men, e skal love deg at det er ikkje mange gangene e har gått i byen eller på et senter for å handle.. hehe..
Du e så søt renate! Fortsett å skrive - var lenge siden e hadde sett på bloggen din nå.. men, det fant e ut at e må gjøre oftere.. hehe